Love Record Stores wint Impala Outstanding Contribution Award
IMPALA’s Outstanding Contribution Award gaat dit jaar naar de #Love Record Stores-campagne. Jason Rackham, MD van [PIAS] UK, creëerde en leidde de campagne die is uitgegroeid tot een succesvolle internationale beweging.
Samen met Jeff Barrett (Heavenly Recordings), Rupert Morrison (Drift Record Shop), Andy Saunders (Velocity Communications), Tony Crean (Fleet River Music) en Annelise Keestra ([PIAS]) kreeg Jason Rackham de campagne van de grond.
Het doel van #LoveRecordStores was om de inkomsten te stimuleren voor platenwinkels die vanwege de pandemie moesten sluiten. Het hoogtepunt was een eendaags evenement, Love Record Stores Day, dat op 20 juni in meer dan 130 platenwinkels werd gehouden en meer dan £1 miljoen aan inkomsten genereerde, waarbij verschillende platenzaken in slechts 30 minuten een maand aan winst rapporteerden. Het initiatief werkte ook samen met de #saveourvenues campagne om geld in te zamelen om grassroots-podia te beschermen. Het jaar wordt afgesloten met een campagne waarin de beste independent albums van het jaar worden gepromoot.
Kees van Weijen (STOMP/IMPALA): De toekenning van de Outstanding Contribution Award 2020 door IMPALA aan Love Record Stores is niet alleen voor Engeland. Zowel STOMP als NVPI ondersteunden we de NVER ook dit jaar weer met acties om de consumenten naar de platenzaken in Nederland te krijgen. Dat is goed gelukt, bijvoorbeeld met het groeiend aantal vinyl-releases én -verkopen dit jaar. Ondanks Covid-19 beleven de meeste platenzaken open en konden fans blijven genieten van muziek. Wij zijn dan ook trots, zowel op de zaken die knokken om de muziek levend te houden als op de initiatieven van de NVER.
Lees het hele artikel van Entertainment Businesss hier