Lid worden van STOMP

Jij runt je eigen label en dit label is geen eigendom van een major label? Dan kun je lid worden van STOMP en je verenigen met de Nederlandse independent platenlabels. Als STOMP-lid houden we je op de hoogte van alle relevante ontwikkelingen voor independent platenlabels, worden je belangen op nationaal én internationaal niveau vertegenwoordigd en heb je toegang tot de jaarlijkse STOMP Ledendag XL. Ook krijg je korting bij Merlin (50%), Chartmetric (30%) en Mediastages (20%).
Wanneer je je aansluit bij STOMP ben je automatisch lid van NVPI, de branchevereniging voor alle platenmaatschappijen in Nederland. Daarmee kun je (gratis) gouden/platina/diamanten penningen aanvragen, je artiesten voordragen voor Edison-nominaties en nog veel meer!

Hoe word ik lid?

Lid worden kan door hiervoor een verzoek in te dienen. Dat kan door een e-mail te sturen naar secretariaat@stichtingomp.nl met daarin een kopie uittreksel van de Kamer van Koophandel en een recent overzicht van je catalogus. Je aanvraag wordt voorgelegd aan het bestuur van de NVPI Muziek, waarin STOMP vertegenwoordigd is en waarbinnen STOMP als independent platform opereert.

Kosten?

Ja, er zijn kosten verbonden aan lidmaatschap van STOMP. Hiermee ben je ook lid van NVPI. De kosten zijn €500 + 0,4% over je binnenlandse omzet per jaar. Indien de jaaromzet kleiner is dan €100.000 bedraagt de contributie €350 per jaar.