IMPALA brengt Europese maatregelen in kaart

De Covid-19 Task Force, opgericht door IMPALA, heeft een mapping tool gelanceerd die de ondersteuningsmaatregelen voor de onafhankelijke muzieksector in Europa in kaart brengt. Zowel op Europees niveau, als op nationaal en sectorniveau zijn de maatregelen overzichtelijk weergegeven.

STOMP bestuursvoorzitter Kees van Weijen, tevens President van IMPALA en lid van de Covid-19 Task Force: “Ondanks alle initiatieven is er in Nederland nog te weinig aandacht voor de ondersteuning voor de Nederlandse muzikanten en independent labels. Als STOMP vragen wij de overheid om de muzieksector te ondersteunen aangezien de financiële nood erg hoog is door het wegvallen van inkomsten. Wij zijn blij met de initiatieven van Buma, Sena en andere partijen, maar dit zijn vooral voorschotbetalingen die het financiële probleem verschuiven. Er zijn weliswaar gesprekken gaande met Den Haag, maar nog zonder al te veel resultaat. Ik hoop dat er snel concrete afspraken kunnen worden gemaakt.”

Het hele artikel van Entertainment Business kun je hier lezen.