Kees van Weijen ontvangt IMPALA Outstanding Contribution Award

President van STOMP en voormalig IMPALA-president Kees van Weijen wordt door IMPALA geëerd met de Outstanding Contribution Award voor zijn ‘buitengewone en cruciale bijdrage’ aan de Europese onafhankelijke muzieksector.

Kees van Weijen is sinds 1974 actief in de muzieksector. Hij was onder meer executive vicepresident voor Universal Music en managing director van Mercury Records, MCA en Polydor. Hij leidde tot begin 2017 Rough Trade Distribution en speelde een belangrijke rol bij de oprichting van de Nederlandse branchevereniging STOMP (Stichting Onafhankelijke Muziek Producenten), waarvan hij tot op de dag van vandaag voorzitter is.

In 2013 werd Van Weijen gekozen tot voorzitter van het IMPALA-bestuur en in 2017 tot voorzitter van IMPALA, een functie die hij bekleedde tot september 2021. Als voormalig bestuurslid van WIN, het Worldwide Independent Network, speelde hij ook een belangrijke rol in IMPALA’s netwerkontwikkeling in Centraal- en Oost-Europa.

Helen Smith, Executive Chair van IMPALA: “De bijdrage van Kees aan de Europese muzieksector is uitzonderlijk gebleken. Deze prijs onderstreept zijn toewijding aan de sector en zijn constante aanwezigheid in het veld om de waarden van independents in heel Europa te promoten.”

Floris Janssen, General Manager 8ball Music: “De rol van Kees voor de onafhankelijke labels in Nederland en Europa is moeilijk te onderschatten. Zonder zijn onvermoeibare inzet binnen STOMP en IMPALA voor een eerlijker speelveld zou de onafhankelijke muziekwereld er niet zo goed voor staan als nu het geval is. Deze award is dus meer dan verdiend!”

Kees van Weijen: “Ik ben zeer vereerd met het ontvangen van deze prestigieuze Outstanding Contribution Award van IMPALA. Het werken met alle onafhankelijke brancheorganisaties in Europa door de jaren heen heeft me zoveel energie gegeven. In een steeds veranderende en evoluerende muziekindustrie is het altijd mijn doel geweest om een ​​gelijk speelveld te bereiken voor alle artiesten, muzikanten en iedereen die bij een label werkt. Erkend worden door de prijs doet me veel plezier en ik waardeer het enorm. Ik had onze doelen niet kunnen bereiken zonder de steun van het bestuur, de staf en de commissies van IMPALA. Het is altijd een gezamenlijke inspanning geweest.”

Bron: Entertainment Business

Ander nieuws