Vacature lid Raad van Toezicht STAP

Beste STOMP-leden,

Graag vragen we jullie aandacht voor onderstaande vacature bij STAP. Het betreft een vacature specifiek voor indies. Bij vragen kun je een berichtje sturen naar secretariaat@stichtingomp.nl. Reageren kan tot 30 september 2023.

Stichting Audio Producenten (STAP) is een van de kleinere CBO’s in ons land, maar voor producenten/rechthebbenden van groot belang. STAP verdeelt een deel van de Thuiskopiegelden en leenrechtvergoedingen, en met ingang van 2023 heeft STAP ook afspraken gemaakt met partijen die muziek gebruiken bij aangeboden te streamen beeldmateriaal. STAP werkt nauw samen met de collega’s van de NVPI voor wat betreft de dagelijkse werkzaamheden. De RvT leden van STAP vormen gezamenlijk de toezichthouders van STAP.

Bij Stichting Audio Producenten (STAP) is, na het vertrek van een van de RvT leden in 2023, een vacature vrijgekomen binnen de RvT. De beoogde kandidaat is of eigenaar, bestuurder, toezichthouder, werknemer of aandeelhouder van een rechthebbende van STAP. In het kader van evenwichtigheid binnen de RvT, bestaand uit 2 onafhankelijke leden; 2 vertegenwoordigers van major platenmaatschappijen , en een vertegenwoordiger van een van de independents, zijn wij op zoek naar een vertegenwoordiger van een van de independent rechthebbenden van STAP.

U bent geen toezichthouder, bestuurder of werknemer van een van de andere collectieve beheersorganisaties (CBO). U bent objectief, onafhankelijk en kritisch. U kent de markt waarin STAP zich beweegt als geen ander. U vertegenwoordigt bij voorkeur in uw dagelijks werk een relatief  jonge muziekstroming zoals urban en EDM. U bent thuis in de wereld van nieuwe media, en gebruikt deze in uw dagelijkse bedrijfsvoering. Op de website van STAP  treft u meer informatie aan, zoals onder meer de statuten.

U kunt uw interesse tonen door uw cv, voorzien van naam, leeftijd, functie en andere relevante informatie te sturen aan de voorzitter van de RvT, de heer Cees van Steijn (cees@vansteijn.nl). Tevens informeert u de voorzitter welke nevenfuncties u vervult, of heeft vervuld.

Stichting Audioproducenten (STAP)
Hogehilweg 6