Keith Harris ontvangt IMPALA’s Outstanding Contribution Award

IMPALA’s Outstanding Contribution Award gaat dit jaar naar Keith Harris. Hij krijgt de award voor zijn imposante carrière in de muziekindustrie en zijn strijd voor gelijke rechten en kansen.
Keith Harris startte ruim 40 jaar geleden bij het toenmalige onafhankelijke label Transatlantic Records en werkte vervolgens bij grote labels als EMI en Motown. Daarnaast was hij betrokken bij  onder meer PPL, UK Music en MMF. Ook werkte hij als muziekconsultant voor organisaties als IMPALA. Harris vertegenwoordigde artiesten als Stevie Wonder, Lynden David Hall en Omar.
Keith Harris schreef in 2020 een open brief aan de muziekindustrie in het kader van Blackout Tuesday in 2020, toen de hele muzieksector zijn normale activiteiten onderbrak voor een dag van bezinning om #TheShowMustBePaused te respecteren na de moord op George Floyd.
Harris trad in juni 2020 toe tot de IMPALA-taskforce voor diversiteit en inclusie. In oktober verscheen het IMPALA’s Diversity and Inclusion Charter. Vorige maand werd het eerste jaarverslag over de acties van IMPALA gepubliceerd.

Kees van Weijen (STOMP): “Keith Harris presenteerde vorige week zijn videoboodschap tijdens de STOMP Ledendag XL. Zijn ervaring is inspirerend, ook voor ons in Nederland, om diversiteit te promoten in de muziekindustrie. Mede namens STOMP feliciteer ik Keith van harte met deze onderscheiding.”

IMPALA Executive Chair Helen Smith: ”Zijn werk als adviseur van de taskforce voor inclusie en diversiteit van IMPALA is van onschatbare waarde gebleken. Het advies van Keith zal de Europese onafhankelijke muzieksector op weg helpen naar een meer evenwichtige toekomst.”

Entertainment Business