Programma STOMP Ledendag XL 2022 bekend!

We hebben wederom een recordaantal aanmeldingen ontvangen voor de STOMP Ledendag XL! Hieronder vind je meer informatie over het programma. Tot woensdag!

Praktische informatie:
Wat? STOMP Ledendag XL
Waar? De Vorstin, Koninginneweg 44, 1211 AS Hilversum
Wanneer? Woensdag 9 november 2022
Hoelaat beginnen we? Om 12.00 met een lekkere lunch!
Hoelaat zijn we klaar? Om 16.30 reiken we de STOMP Awards 2022 uit en daarna gaan we lekker borrelen tot ongeveer 18.30. Wij zorgen voor drankjes en bitterballen!

Interview: ‘De toekomst van YouTube’
Dan Chalmers (YouTube, UK)

Frank Janssen gaat in gesprek met Dan Chalmers, Head of Music Europe, Middle East & Asia bij YouTube. Chalmers vertelt ons over zijn rol bij YouTube, bijzondere ontwikkelingen en de toekomst van het platform. Mis het niet!

Panel: ‘Het belang van een internationaal independent netwerk’
Francesca Trainini (IMPALA, IT)
Ryan McWhinnie (Merlin, UK)
Floris Janssen (8ball Music)

Talloze belangrijke beslissingen en afspraken worden tegenwoordig niet meer op nationaal niveau gemaakt. Ook de Nederlandse indies hebben daarmee te maken en zijn steeds meer afhankelijk van de Europese overheid en internationale onderhandelingen met digitale platforms. Francesca Trainini en Ryan McWhinnie vertellen ons hoe zij werken aan een eerlijk internationaal werkveld voor indies. Floris Janssen, ook bestuurslid van zowel STOMP als IMPALA, legt uit wat dit concreet voor zijn label betekent.

Presentatie: ‘Update STOMP’
Kees van Weijen (STOMP)

STOMP-voorzitter Kees van Weijen zal zoals gebruikelijk de dag openen en ons een update geven over de recente ontwikkelingen binnen de independent community én de focuspunten van STOMP.

Panel: ‘Van data tot doen’
Eric Skuncke (YouTube, SE)
Michelle Yuen (Chartmetric)
Marien Huijssoon (Nettwerk)
Guillaume Warmerdam (LAB Music)

Data staat al jaren hoog op de agenda bij STOMP. De toevoer aan beschikbare data groeit met de dag, maar wat doen we ermee? En hoe kunnen we de beschikbare data tools zo efficiënt mogelijk gebruiken?
Marien Huijssoon en Guillaume Warmerdam van het STOMP Development Team gaan met Eric Skuncke en Michelle Yuen in gesprek over de dagelijkse data-struggles waar independents tegenaan lopen.

Interview: ‘Update NVPI’
Anne de Jong (NVPI)

Frank Janssen gaat in gesprek met NVPI-directeur Anne de Jong over de nieuwste ontwikkelingen bij NVPI én over het auteurscontractenrecht. Wat betekent dat vandaag de dag concreet voor independent labels en waar moeten we op letten? Anne legt het uit!

Panel: ‘Artiestencontracten anno 2022
Barry Dopmeijer (Cloud 9 Music)
Bjorn Schipper (Plus One Legal)
Sander Petit (Backstage Legal)

Nadat we van Anne de Jong de ontwikkelingen over het auteurscontractenrecht gehoord hebben, willen we natuurlijk weten welke gevolgen dit heeft voor onze contracten. Vrees niet; deze legal experts leggen ons stap voor stap uit waar we anno 2022 op moeten letten bij artiestencontracten.

Interview: ‘Wat is onze positie als indies?’
Edwin Vink (GfK)

Zoals inmiddels traditie zal GfK ons de jaarlijkse marktcijfers voor independents presenteren. Frank Janssen gaat met Edwin Vink in gesprek over ons marktaandeel, de invloed van corona en de nieuwste trends.

STOMP Awards 2022
Uiteraard reiken we ook dit jaar weer de STOMP Awards uit. De STOMP Independent of the Year Award wordt jaarlijks uitgereikt sinds 2017 en is een erkenning voor een persoon of organisatie voor diens bijzondere werk binnen de independent muziekindustrie.
Daarnaast zal ook de STOMP Young Achievement Award weer worden uitgereikt door het STOMP Development Team. Lees hier meer over de STOMP Awards en winnaars van vorige jaren!

De STOMP Ledendag XL 2022 wordt mede mogelijk gemaakt door Merlin, STAP, Sena Producenten, NVPI, Entertainment Business en De Vorstin

Ander nieuws