Programma STOMP Ledendag XL bekend – 1 november 2023

Beste STOMP-leden,

We hebben weer ontzettend veel aanmeldingen van jullie ontvangen voor de STOMP Ledendag XL! Via deze weg informeren we jullie graag over het programma en de sprekers. Tot volgende week woensdag!

Wat? STOMP Ledendag XL
Waar? De Vorstin, Koninginneweg 44, 1211 AS Hilversum
Wanneer? Woensdag 1 november 2023
Hoelaat beginnen we? Om 12.30 beginnen we zoals gebruikelijk met een lekkere lunch, om 13.15 start het programma.
Hoelaat zijn we klaar? Om 16.30 reiken we de STOMP Awards 2023 uit en daarna gaan we lekker borrelen tot ongeveer 18.30. Wij zorgen voor drankjes en bitterballen!

P.S. heb je je nog niet aangemeld? Doe dat dan uiterlijk morgen, woensdag 25 oktober, via secretariaat@stichtingomp.nl

Panel: ‘A&R over de grens’
Roger Dorresteijn (Epitaph Europe)
Harry Fowler (Armada Music)

General Manager Roger Dorresteijn en A&R Manager Harry Fowler bieden ons een kijkje in hun internationale A&R-keuken! Waar baseren deze iconische independent labels hun A&R-beslissingen op anno 2023? Wie maakt die beslissingen? En welke rol speelt data daarbij?

Keynote: ‘Schikken of slikken?!’
Maarten Leopold (Leopold Meijnen Oosterbaan)

Samen met Entertainment-advocaat Maarten Leopold duiken we in de belangrijkste muziekindustrie-rechtszaken van de afgelopen periode. Maarten vertelt ons wat die uitspraken betekenen voor de toekomst en of procederen wel altijd de verstandigste keuze is..

Panel: ‘Van soundcheck naar zelfcheck’
Björn de Water (Snap-B Music)
Flores van Emmerik (Dijk & van Emmerik)
Esther van der Poel (PACCT)
Guillaume Warmerdam (LAB Music)

In dit panel, gepresenteerd door het STOMP Development Team, gaan we dieper in op de mentale gezondheid van artiesten. Met het verhaal van Sinéad O’Connor als basis gaat Guillaume Warmerdam (voorzitter SDT) in gesprek met Björn de Water over zijn ervaringen als manager van O’Connor. Arbeidspsycholoog Flores van Emmerik en artiestencoach Esther van der Poel zullen vanuit hun eigen expertise bijdragen met analyses, voorbeelden en praktische tips.

Presentatie: ‘Update STOMP’
Kees van Weijen (STOMP)

STOMP-voorzitter Kees van Weijen zal zoals gebruikelijk de dag openen en ons een update geven over de recente ontwikkelingen binnen de independent community én de focuspunten van STOMP.

Later op de middag zal Guillaume Warmerdam, voorzitter van het STOMP Development Team, een update geven over de voortang van het team.

Interviews: ‘Op de bank met Frank’
Judith Nijk (GfK)
Anne de Jong (NVPI)
Marcel Albers (Dutch Music Export)

Gedurende de middag zal moderator Frank Janssen driemaal een gast bij hem op de bank uitnodigen voor een kort interview. Judith Nijk, Anne de Jong en Marcel Albers zullen bevraagd worden over nieuwe trends, ontwikkelingen en kansen voor indies.

STOMP Awards 2023
Uiteraard reiken we ook dit jaar weer de STOMP Awards uit. De STOMP Independent of the Year Award wordt jaarlijks uitgereikt sinds 2017 en is een erkenning voor een persoon of organisatie voor diens bijzondere werk binnen de independent muziekindustrie.
Daarnaast zal ook de STOMP Young Achievement Award weer worden uitgereikt. Lees hier meer over de STOMP Awards en winnaars van vorige jaren!