IMPALA publiceert 100 Artists to Watch 2023

Vorig jaar lanceerde IMPALA in samenwerking met YouTube een nieuw initiatief: 100 Artists to Watch. Deze lijst met veelbelovende Europese independent artiesten is nu wederom gepubliceerd met het oog op 2023.

Met dit Europese initiatief zet IMPALA de diversiteit van de Europese onafhankelijke muzieksector in de schijnwerpers. 100 Artists to Watch is samengesteld door leden van IMPALA met als doel om artiesten in verschillende stadia van hun carrière te belichten. Leden kunnen artiesten voordragen op basis van verschillende factoren zoals diversiteit, innovatie en commercieel succes. Kortom; een lijst van artiesten die in de gaten gehouden moeten worden.

De top 100 lijst van IMPALA bevat artiesten uit 30 verschillende landen en omvat meer dan 35 muziekgenres, van R&B tot Drill, Folk tot Electronic, Pop tot Post-Punk. Er zijn talloze artiesten om naar te luisteren en vele onafhankelijke platenlabels om te ontdekken.

In de lijst zijn ook vier Nederlanders terug te vinden; Antoon (Cloud 9 Music), FLEMMING (8ball Music), Goldband (LAB Music) en Mula B (Plus Records).

Kees van Weijen, voorzitter van STOMP: “Ik ben heel blij dat YouTube als Friend of STOMP de 100 Artists to Watch continueert. De promotiemogelijkheden zijn enorm en geeft een echte ondersteuning aan de independent sector, met name ook voor de vier Nederlandse artiesten.”

Klik hier voor het volledige bericht op IMPALA’s website.