Nieuw: STOMP Young Achievement Award

Ondanks de annulering van onze jaarlijkse ledendag zal dit jaar wél de STOMP Independent of the Year Award worden uitgereikt. De STOMP Independent of the Year Award wordt toegekend aan een persoon of organisatie ter erkenning van diens uitzonderlijke werk binnen de independent muziekindustrie. Ter aanvulling van deze award heeft STOMP dit jaar de nieuwe STOMP Young Achievement Award in het leven geroepen, ter erkenning van een recente bijzondere prestatie door een relatief nieuw independent platenlabel. Volgende week zullen we via Entertainment Business de winnaars bekendmaken!

De STOMP Independent of the Year Award is voor het eerst uitgereikt in 2017. Het independent label Rotterdam Airlines heeft toen de award mogen ontvangen voor hun invloed op het Nederlandstalige hiphop en urban genre. In 2018 werd de award uitgereikt aan Helen Smith voor haar werk voor independent labels in Europa als Executive Chair van IMPALA. In 2019 ging de award naar Charles Caldas, ex-CEO van Merlin, het wereldwijde digitale rechtenbureau voor de independent muziekindustrie.

Lees het artikel van Entertainment Business hier

Ander nieuws